De toffe concepstore MOOD in Nijmegen

Vandaag een héle toffe blog online, ik deed een interview met de eigenaresse van een hele mooie winkel. Mood! Mood zit in Nijmegen in de Houtstraat. Ik bezocht deze winkel al eens eerder, direct liefde! Wanneer ik deze winkel in stapte verscheen direct een glimlach en verdwijn direct in een soort flow. Heerlijk alles in me opnemen en het liefst alles willen kopen ... dat krijg je gewoon hier! De mix van fashion & interieur maakt het extra verassend. 

Maar wie is eigenlijk die eigenaresse? 

Dat is : Rianne Bruin, 34 jaar en woont met haar gezinnetje in t mooie centrum van nijmegen. “Ik ben  chaotisch, nieuwsgierig en een echt mensen-mens.”

//De kern van Mood is Rianne’s nieuwsgierigheid. Zij is continu nieuwsgierig naar het ontdekken van nieuwe labels, designideeën en creatieve manieren van presenteren. Maar zij is ook nieuwsgierig naar haar klanten, wie zijn zij en wat doen ze? Wat zijn hun interesses? Dat zijn allemaal vragen die Mood uitdaagt om te beantwoorden. 

Wanneer is Mood ontstaan? Mood ben ik 5 jaar geleden begonnen. Na mijn afstuderen van de studio product design heb ik mijn tassenlabel opgezet. Als jong designer is het moeilijk om bij regulieren winkels je items te verkopen. 

Ik hou van stedentrips en ben altijd opzoek naar unieke stores en winkelconcepten. Dit heeft mij geïnspireerd om een conceptstore te beginnen in Nijmegen, waar ik destijds het aanbod van unieke en handgemaakte items miste.

//

Mood’s merkwaarden zijn open, subtle, inspiring, pure, minimalistic. 

Dit zie je terug in de uitstraling van de winkel, de producten en de benadering van de klant

Open: Rustig / licht / overzichtelijk / clean / vriendelijk / persoonlijk / optimistisch / fris

Subtle: Verfijnd / oog voor detail / mix van materialen / rustgevend / soft / vrouwelij

Inspiring: Uniek / bijzonder / kwaliteit / vernieuwend / verrassend 

Puur: fris / puur / clean / natuurlijk / kwaliteit / soul / zuiver / liefde voor product / neutraal 

Minimalistisch: rustig / no nonsense / overzichtelijk / tijdloos / strak / clean, / design

 

De doelgroep waar Mood zich op richt zijn mensen die net als mij een passie hebben voor vormgeving en details. Zij houden van onderscheidende producten die tijdloos en duurzame zijn.

Ik vroeg aan Rianne wat ze wil bereiken, en wat zijn de toekomstdromen? ‘Wat ik wil bereiken is mensen verrassen, inspireren en nieuwsgierig maken. ( met als doel dat Mood een begrip wordt)  Mijn toekomstdroom, is te blijven doen wat ik nu doe, ik word hier heel gelukkig van. Ik wil nog meer groeien als ondernemer en wie weet een keer 2e mood openen in een andere stad. Of naast mood een heel ander concept opzetten’.

Het favoriete item van Rianne is het servies van Hasami. Tijdens haar reis in Japan is ze verliefd geworden op het merk. De vormgeving en het materiaal gebruik is zo puur en mooi gemaakt.

Ben jij nu ontzettend nieuwsgierig geworden naar deze mooie winkel? Bezoek dan Nijmegen en loop naar de Houtstraat of shop online! ‘So visit us!’ www.mood-conceptstore.nl

 

De toffe concepstore MOOD in Nijmegen

De toffe concepstore MOOD in Nijmegen

De toffe concepstore MOOD in Nijmegen

Miranda Kloppenburg
Ook te volgen op: Tintjelichter
we horen graag jouw mening!

Je bent niet ingelogd! LOG IN of MAAK EEN ACCOUNT AAN om ook te reageren zonder dat we je reactie eerst keuren. Reageren zonder

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Online woonwinkel Meubelpart...

  Meubelpartner, de online woonwinkel uit Barneveld, gaat per 14 september 2020 verder onder de nieuwe naam Sohome. Zowel de webwinkel al...

23 sep 2020 Lees verder
Veranderingen in huis die sn...

Drie weken vrijaf, wij kunnen daar intens van genieten! Even álles loslaten en het hoofd leegmaken. Ruimte maken voor nieuwe inspiratie &e...

21 aug 2020 Lees verder
Hoe wordt jouw huis het perf...

Ben je ooit zo vaak thuis geweest als dit eerste stuk van 2020? Ben jij stiekem ook je eigen huis meer gaan waarderen? We zijn er zeker van dat i...

21 aug 2020 Lees verder
Wil je een origineel interie...

Als je, net als wij, van diverse interieurstijlen houdt kan het soms een uitdaging zijn om je woonkamer (of welke ruimte dan ook) helemaal naar e...

07 aug 2020 Lees verder
Hoe creëer je een industri...

Een industriële look is momenteel erg populair. Deze trend vind je dan ook al in vele huizen terug. Maar hoe kun je deze populaire look late...

03 aug 2020 Lees verder
Een energiezuinig huis in 4 ...

Energieneutraal wonen... Dat willen we allemaal wel! En je hoeft niet eens per se een nieuwbouwwoning te hebben om dit resultaat te halen. Ook jo...

30 jun 2020 Lees verder