Het indelen van jouw thuiskantoor

Wil jij een thuiskantoor inrichten? We geven je graag een aantal tips voor het inrichten van je werkplek in huis. Lees het hier!

 

Het indelen van jouw thuiskantoor

Een kantoor aan huis voelde in het verleden vaak als een verre droom. Echter hoeft dit tegenwoordig niet meer zo te zijn, met een paar handige tips kun je het zo maken in je huidige woning. Of je nu een eigen kantoor aan huis hebt of een werk- of hobbyruimte wilt creëren in jouw woonkamer, eetkamer of zelfs slaapkamer, wij hebben alle inspiratie en adviezen die je nodig hebt.

Als je veel vanuit huis werkt, is het van belang dat je hiervoor een goede werkplek hebt. Hierbij is het van belang dat deze ergonomisch is en goed is ingericht. Heb je de juiste apparatuur en meubels staan? Dan maak je het werk een stuk eenvoudiger voor jezelf. Hier volgen een aantal tips die je helpen bij het indelen van jouw thuiskantoor.

 

Het indelen van jouw thuiskantoor

 

Thuiswerken het nieuwe normaal

Corona en het bijbehorende thuiswerkadvies van de overheid hebben ervoor gezorgd dat veel mensen de afgelopen twee jaar - al dan niet verplicht - thuis zijn gaan werken. De verwachting is dat werkgevers de komende jaren werknemers de mogelijkheid blijven bieden om thuis te werken. Omdat je afwisselend op kantoor en thuis werkt, is het van belang dat je je thuiskantoor op orde hebt om harmonie te creëren.

Een thuiskantoor klinkt misschien als een luxe, maar nu steeds meer mensen thuis werken, wordt deze ruimte een belangrijk onderdeel van de indeling. Een speciale plek waar je geconcentreerd aan de slag kunt, is wat iedereen die thuis werkt nodig heeft. Heb je hier geen aparte ruimte beschikbaar? Geen probleem! Met het juiste meubilair en een goed doordachte indeling kun je zelfs in een kleine kamer of de hoek van een woonkamer een volledige werkplek inrichten.

 

Zorg voor een ergonomische werkplek

Het klinkt als een inkoppertje, maar het is belangrijk dat je zorgt voor een ergonomische werkplek. Dit betekent dat je een goede bureaustoel en passend bureau moet hebben. Met de juiste meubels krijg je minder snel last van je rug en schouders.

Als je wilt dat het bureau aansluit bij de rest van jouw interieur kun je een bureau op maat laten maken. Kies je bijvoorbeeld voor een staand bureau van massief hout of ga je liever voor een zwevend bureau? Er is hierin veel mogelijk.

De bureaustoel dient ervoor te zorgen dat je de gehele dag comfortabel zit. Een eenvoudige eetkamerstoel voldoet vaak niet, evenals een kleine bureaustoel. Om ervoor te zorgen dat je 8 uur lang kunt werken, raden wij aan om voor een ergonomische bureaustoel te kiezen om rugpijn en nekklachten te voorkomen.

 

Opbergruimte biedt rust

Een opgeruimd bureau zorgt bij veel mensen voor rust in het hoofd. Geldt dit ook voor jou? Zorg er dan voor dat je voldoende opbergruimte hebt. Een groot voordeel is dat dit vaak in het bureau te integreren is. Veel bureaus hebben laden aan de zijkanten, perfect om onder meer papieren, nietmachine en kabels in op te bergen en toch binnen handbereik te houden. Lades onder het bureau beperken echter wel de beenruimte. Houd daar dus rekening mee bij het bepalen van het ontwerp.

Wil je nog meer opbergruimte? Bekijk dan ook eens de mogelijkheden van een houten kast op maat van Meubelmaker Casper Rutges.

 

Goede pc en randapparatuur

Om thuis het werk te kunnen uitvoeren, heb je allereerst een goede computer of laptop nodig. Dit kan uiteraard eentje van het werk zijn, maar ook een aparte thuiswerk pc. Het zorgt ervoor dat je te allen tijde probleemloos aan de slag kunt als je een dagje thuis wilt werken.

Daarnaast zijn er nog een aantal zaken die je nodig hebt in het kantoor aan huis. Maak je gebruik van een computer, dan heb je ook nog een beeldscherm nodig. Bij een laptop kan het echter ook handig zijn om een (extra) scherm neer te zetten. Het is in ieder geval belangrijk dat je bij het uitkiezen van het bureau hier rekening mee houdt met de ruimte.

Overige randapparatuur die goed van pas komt:

  • Toetsenbord
  • Muis
  • Printer
  • Verlichting
  • Archiefkast

Als je dit in jouw kantoor hebt staan dan heb je de meest essentiële dingen geregeld. Daarna is het tijd om jouw thuiswerkplek verder aan te kleden. Denk bijvoorbeeld aan leuke plantjes, fotolijstjes en andere decoratie.

Je werkplek kan stijlvol zijn, maar je stijl hoeft niet vol werk te zijn.

we horen graag jouw mening!

Je bent niet ingelogd! LOG IN of MAAK EEN ACCOUNT AAN om ook te reageren zonder dat we je reactie eerst keuren. Reageren zonder

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Handige opruimtips voor het ...

Heb jij weleens last van het feit dat je kasten overvol zitten? Of dat je kleding niet meer in je kledingkast past? Of de voorraadkast uitpuilt v...

18 mei 2022 Lees verder
Tips voor efficiente magazij...

  Een efficiënte magazijninrichting zorgt ervoor dat producten snel en makkelijk te vinden zijn. Ook kunnen je werknemers zo ergonom...

10 mrt 2022 Lees verder
Welke voordelen heeft opruim...

Als er één goed voornemen is dat je moet proberen vol te houden dan is het dit! Als je niet zo’n opruimer bent, streef dan n...

13 jan 2021 Lees verder
Opruimen als een pro, don’...

Ondanks alle goedbedoelde adviezen en tips van Marie blijft er iets voor wrijving zorgen. We schreven zelf ook al een artikel voor je met een aan...

15 feb 2019 Lees verder
Kleding & Interieur

Kleding, wie is hier nu niet gek op? En wie droomt er nu niet van een eigen walk in closet? Ik start deze blog met deze 2 vragen omdat ik beide z...

06 feb 2019 Lees verder
“Ontspullen” = Opruimen

“ONTSPULLEN” = OPRUIMEN    Ik krijg regelmatig de vraag…”waar laat je alles”?  Hoe doe je dat? HOE ...

04 feb 2019 Lees verder