Waar moet je aan denken als je een werkkamer in gaat richten

kantoorhoekje jorian lub showhome   kantoorhoekje jorian blog showhome

Heb je een kamer over in huis en wil je graag een werkruimte creëren? Dan heb ik hier een aantal tips voor je op een rijtje gezet wat je abosluut niet mag vergeten. Lees gauw verder en neem de tips mee tijdens het inrichten.

 

1. LICHT // Het is erg belangrijk dat er genoeg licht is in je ruimte. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat je prestaties achteruit gaan wanneer er te weinig daglicht naar binnen valt. En dat willen we natuurlijk niet! Zorg dus dat je werkkamer in een kamer is waar genoeg ramen zijn. Zorg wel voor gordijnen zodat de zon niet in je computerscherm kan schijnen. En zon recht in je gezicht is ook niet fijn.

2. KLEUREN // Zorg dat je ruimte lekker fris en licht is qua kleur. Wanneer je donkere en felle kleuren gebruikt, kun jij je slecht concentreren. Denk dus aan lichte verfkleuren op de muur. Dat kan bijvoorbeeld blauw zijn (bevordert het concentratievermogen), turquoise (goed voor de creativiteit) of groen (bevordert een harmonieuze en frisse energie).

3. FRISSE LUCHT // Zet af en toe een raam open zodat er wat frisse lucht naar binnen komt als je aan het werk bent. Frisse lucht zorgt voor extra energie en bevordert je werklust. Haal ook lekker wat groene planten naar binnen. Dit staat niet alleen gezellig, maar zorgt ook voor het zuiveren van frisse lucht.

4. STOEL // Investeer in een goeie bureau stoel. Een stoel waarin je lekker rechtop kunt zitten. Als je niet lekker zit, kun je rug of nekklachten krijgen. Misschien is een stoel een duurgrapje, maar wel veel beter voor je lichaam. Ook is het belangrijk dat de bovenkant van je beeldscherm op ooghoogte staat, zodat je je hoofd rechtop houdt. 

5. OPBERGEN // Schaf een kast aan met veel lades en deuren. Hier kun je lekker veel troep in kwijt en zorgt ervoor dat alles rustig en netjes blijft in je werkkamer! 

6. ACCESSOIRES // Beperk de aantal frutsels die je gebruikt in een klein kantoor tot het minimum. Als je veel accessoires gebruikt zal de ruimte sneller vol staan en kleiner ogen. Gebruik een aantal grote accessoires in plaats van vele kleine. En mocht je toch veel spullen hebben, is dit het moment misschien om alles eens goed uit te zoeken ;)

7. DIY // En als laatste tip wil ik zeggen dat het leuk is om zelf lekker aan de slag te gaan. Maak bijvoorbeeld dit prikbord van onderzetters en hang daar vervolgens kaartjes, memo's of andere papiertjes aan! Dit stappenplan kun je hier terug vinden; https://www.showhome.nl/inspiratie/diy-prikbord-van-onderzetters/

 

Liefs Jorian

Jorian Lub
Ook te volgen op: Joriannn.nl
we horen graag jouw mening!

Je bent niet ingelogd! LOG IN of MAAK EEN ACCOUNT AAN om ook te reageren zonder dat we je reactie eerst keuren. Reageren zonder

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Kleur op de Werkvloer: Hoe B...

Het Belang van Kleur in de Werkomgeving Een kleurrijke werkplek kan een aanzienlijke invloed hebben op de gemoedstoestand, creativiteit en produ...

23 feb 2024 Lees verder
Hoe richt je je werkruimte i...

Werken op afstand is de laatste jaren enorm populair geworden. Deze tendens is bijzonder sterk sinds de wereld te lijden heeft onder de coronavir...

18 aug 2022 Lees verder
Interieur kantoor. Wat zijn ...

Een mooi ingericht kantoor maakt de werksfeer ook een stuk leuker. Er zijn verschillende mogelijkheden om je kantoor op een leuke manier in te ri...

30 mei 2022 Lees verder
Het thuiskantoor is here to ...

Steeds meer mensen werken vanuit thuis. Dat komt omdat er steeds meer ZZP’ers komen én natuurlijk omdat we dat de afgelopen jaren va...

25 mei 2022 Lees verder
Hoe geef je het kantoor een ...

  Kan jouw kantoorruimte of kleine home office wel wat meer sfeer gebruiken? Geef het dan een unieke touch aan de hand van de onderstaand...

16 mei 2022 Lees verder
Kopen van tweedehands kantoo...

Het kopen van tweedehands meubelen voor je werkplek kan de kosten verlagen, evenals het verbeteren van je eco referenties en het creëren van...

28 dec 2021 Lees verder